Hot Yoga door Fysio Buitenveldert

Welkom bij Fysio Buitenveldert! In onze gloednieuwe praktijk kunt u terecht voor fysiotherapie, manuele therapie, personal training, small group lessen, pilates en (hot) yoga. Onze praktijk biedt je een moderne accommodatie, gericht op een gezonde lifestyle. Of je nu een ervaren sporter bent, of voor het eerst ‘iets’ wil gaan doen, onze trainers en fysiotherapeuten begeleiden je.

Fysio Buitenveldert beschikt over een sportzaal van 100m2 met state of the art fitness- en revalidatieapparatuur. De ruimte is gereserveerd voor fysiotherapie en revalidatie, personal training en small group training.

Daarnaast hebben we een ruime en lichte yoga studio voor onze groepslessen. De groepen bestaan uit maximaal 15 personen, zodat je verzekerd bent van ruimte en aandacht. Voor de ‘hot’-lessen maken we gebruik van therapeutische infrarood verwarming. In tegenstelling tot conventionele verwarming, produceert infrarood verwarming geen ongezonde CO2. Infrarood verwarming  werkt antibacterieel voor de omgeving (vloer, apparaten, matten enz.) en bevordert je doorbloeding.  Je spieren kunnen beter ontspannen, waardoor je de kans op een blessure minimaliseert. De meest weldadige en gezonde warmte die er is.

Onze Lessen

Alle lessen zijn in principe voor ieder niveau toegankelijk. Ook hier geldt: oefening baart kunst. Als het nieuw voor je is, geef jezelf de tijd. Iedere les zal het je beter af gaan. Meldt blessures of andere belangrijke dingen wel bij de docent. Dan kunnen we daar rekening mee houden. Met ons aanbod van verschillende lessen, kun je alles uitproberen en jouw perfecte les uitkiezen. Zeker met onze introductie-aanbieding: probeer al onze lessen 10 dagen uit voor maar 15 euro. 

‘Kijk op het rooster welke les(sen) je wilt volgen en mail het ons. De lessen in het rood zijn ‘hot’ lessen.

Yoga

– Hot Yoga (Bikram) 90 minuten

Voor deze les wordt de studio verwarmd tot circa 40 graden. De les duurt 90 minuten en bestaat uit een 26 klassieke yogahoudingen (asanas) en 2 ademhalingsoefeningen (pranayamas). Iedere houding en oefening wordt 2 keer uitgevoerd. Zo kun je direct je vooruitgang voelen.

– Hot Yoga (Bikram) 60 en 75 minuten

Dezelfde les als de 90 minuten, maar dan 60 of 75 minuten. Minder intens, maar nog steeds heerlijk en uitdagend voor iedere yogi.

– Warm Power Yoga

Power Yoga is een krachtige en dynamische vorm, waarbij houdingen direct na elkaar uitgevoerd worden. Je werkt aan kracht, flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Door de concentratie en focus tijdens de houdingen, train je ook je mind. De les wordt afgesloten met een korte ontspanningsoefening. Zo kom je ontspannen en met nieuwe energie de les uit. De studio wordt verwarmd tot 30 graden en is voor alle niveaus geschikt.

– Warm Yin Yoga

Bij Yin Yoga worden de houdingen (asanas) voor langere tijd aangehouden. Tijdens de uitvoering sta, zit of lig je bijna helemaal stil. Hierdoor versoepelen, ontspannen en versterken gewrichten en bindweefsel. Yin yoga laat de spierspanning in je lichaam los. Yin yoga helpt je daardoor bij spierklachten. Je concentratie wordt bevorderd, maar ook het luisteren naar je eigen lichaam. Je vindt de rust in jezelf. Yin Yoga is een toegankelijke vorm. De studio is aangenaam verwarmd tot 25 a 30 graden.

Pilates

Pilates is een les van een uur waarbij de ‘core’ van het lichaam getraind wordt. Je core is het korset van spieren rondom je wervelkolom: (diepe) buikspieren, de rugspieren, en de bilspieren. De oefeningen worden staand en op de mat, in rustig tempo uitgevoerd. Er wordt gebruik maakt van het eigen lichaamsgewicht. Sommige van de klassieke pilates oefeningen zijn aangepast op basis van nieuw wetenschappelijk inzicht. Met pilates versterk je je spieren, terwijl je ze lang en soepel houdt. Pilates is voor iedereen geschikt.

Voorbereiding op de les

Je hoeft geen ervaring te hebben. Wel heb je enige voorbereiding nodig op je eerste les. Neem onderstaande lijst goed door:

  • Kom minstens 15 minuten voordat de les begint. Dan kunnen we je de studio laten zien en kun je vast wennen aan de warmte.
  • Je hebt een grote handdoek nodig, voor over je yoga mat, en een fles water. Je kunt dit ook bij ons verkrijgen (1€).
  • Yogamatten zijn gratis beschikbaar.
  • Draag bij de hot-lessen iets lichts, waarin je je goed kunt bewegen. Bijvoorbeeld een sport bh/top met een korte broek of legging. Een joggingbroek of een wijd shirt met lange mouwen is geen goed idee.
  • Drink zo veel mogelijk voor de les en zorg dat je geen volle maag hebt. Eet op zijn laatst 2 uur voor aanvang van de les.
  • Mensen met een hartkwaal moeten bij hun arts advies inwinnen of hot yoga is toegestaan.
  • Blessures of iets anders wat belangrijk kan zijn (trauma’s, operaties enz) moet je melden bij je instructeur of de aanwezige fysiotherapeut.
  • Je kunt je spullen in een kluis opbergen. Neem je eigen hangslotje mee. Je kunt er bij ons ook één kopen (3€).
  • De yoga studio mag niet met schoenen betreden worden.
  • Het kan zijn dat je tijdens de les wat ongemakken ervaart. Zeker de eerste paar lessen. Dit hoort er bij en is heel normaal. Meld het bij je instructeur. Die staat je bij en kan je adviseren.

Tarieven

Yoga/Pilates

10 dagen onbeperkt uitproberen voor 15,- Euro! Geef je nu op….

Losse les                  15 euro

Maandkaart (onbeperkte toegang tot alle lessen)  85 euro

10-rittenkaart           115 euro

Fysiobuitenveldert is aangesloten bij One Fit! 

Instructeurs

Waar zitten we

Fysiotherapie Buitenveldert

Backershagen 97A
1082 GT Amsterdam

Backershagen 97A
1082 GT Amsterdam

020 - 62 42 366
06 – 21 986 911

info@fysiobuitenveldert.nl

www.fysiobuitenveldert.nl

fysiobuitenveldert

Schrijf je nu in!

Geef je nu op voor 10 dagen uitproberen voor 15,- Euro. Je ontvangt van ons een bevestiging.

2 + 4 =